Hjälp & Kontakt

Eventims FAQ-sektion svarar på ofta förkommande frågor. Ange fråga eller sökkriterier här:

Fråga

Betalningsmöjligheter

Svar

På Eventim.se kan du betala med följande kort:

  • VISA

  • VISAElectron

  • American Express

  • Diners Club

  • MasterCard

  • JCB

  • Maestro

Hur vet jag om betalningen har gått igenom?

Efter varje betalningsförsök skickar vi ett bekräftelsemail. Här vill det framgå om betalningen har gått igenom eller om den misslyckas. Redan vid första betalningen får du en mail med en länk till din betalningsplan. Där du kan se genomförda och kommande betalningar. Denna sida uppdateras automatiskt allt eftersom betalningarna blir gjorda.

Har du fått ett nytt kort mellan dina betalningar får du ett mail där det framgår att betalningen inte blev genomförd. För att betala skall du följa länken i mailen till din betalningssida, trycka på ”Avvaktar förnyelse” och uppdatera dina kortupplysningar.

På grund av säkerhetsskäl ska ditt betalkorts utfärdsland och datorns IP-adress ha samma nationalitet. Således blir inte alla utländska kort accepterade på biljettforum.se. Detta har tyvärr visat sig vara nödvändigt för att undvika bedrägerier med utländska kreditkort. Har du problem med att genomföra din betalning tag kontakt med vår kundservice på telefon. 0771 651 000. Vi hoppas att du har förståelse för denna säkerhetsfunktion.

Om du inte har ett kreditkort eller önskar att betala kontant kan du till en del evenemang få dina biljetter reserverade till ATG. Du kan då hämta ut och betala biljetterna hos ett ATG-ombud. Detta beställs via vår kundservice på telefon: 0771 651 000 och kostar SEK 30:-.

Kundservice
+46 (0)771 130 150

Måndag - Torsdag: 10:00-17:00

Fredag: 10:00-15:30