Hjälp & Kontakt

Eventims FAQ-sektion svarar på ofta ställda frågor. Skriv frågan eller leta efter ett ämne här:

Fråga

Hur fungerar Print@home?

Svar

När ditt köp är genomfört, mottar du ett e-mail som bekräftar ditt köp. Mailen innehåller även din Print@Home-biljett. Du ska efterföljande skriva ut din biljett och ta med den till evenemanget .

Observera att inte alla evenemang har Print@Home som en möjlig leveransmetod.

Se till att biljetten är utskriven i god kvalitet så att den kan scannas vid entrén. Se till så att streckkoden syns klart och tydligt. Det är inget krav på att biljett ska skrivas ut i färg. Har du köpt fler än en biljett, var då uppmärksam på att skriva ut alla sidorna i PDF-filen och kontrollera att streckkoderna är olika på varje biljett, om du har skrivit ut två biljetter med samma streckkod kommer endast en av dessa vara giltig.

Vi gör dig uppmärksam på att missbruk av biljetter betraktas som bedrägeri och polisanmäls

Har du inte mottagit ett bekräftelsemail inom 24 timmar efter genomfört köp kan du göra följande:

  • Om du genomförde köpet samtidigt som du var inloggad på din profil kan du logga in igen och få bekräftelsemailet återsänt. Alternativt kan du ladda ner biljetterna direkt från profilen.

  • Kolla om ditt mail har fastnat i ett spamfilter/skräppost

  • Ring till Eventims kundservice på tel. + 46 0771 130 150. Om vår kundservice har stängt och du köpt biljetter som ska utnyttjas samma dag, kan du försöka ta direkt kontakt med spelstället alternativt ta med legitimation till evenemanget och försöka få hjälp av personalen på plats.

Vi kan antingen återutsända eller annullera dem och e-posta dig nya. Det förstnämnda alternativet kostar 60 kronor (samt ev. fraktkostnad) i utskrivningsavgift.. Detta gäller inte mobilbiljetter. Det är gratis få sina mobilbiljetter utskrivna igen.

Kan du inte öppna PDF-filen kan du pröva med att ladda ner Acrobat Reader gratis HÄR.