Hjälp & Kontakt

Eventims FAQ-sektion svarar på ofta förkommande frågor. Ange fråga eller sökkriterier här:

Fråga

Post

Svar

Eventim skickar biljetter till hela världen. Biljetterna skickas till dig så snabbt som möjligt och du ska kunna har de senast 5 vardagar efter köpet. För biljetter som skickas till utlandet är den förväntade leveranstiden 14 dagar. Biljetterna skickas till dig som vanlig post till den adress du uppgav vid köpet. Eventims streckkodssystem försäkrar att din biljett inte kan kopieras eller på annat sätt förfalskas. Det är därför inte nödvändigt att sända biljetterna med prioriterad post.

Observera att längre leveranstid kan förekomma vid speciella evenemang. Du får alltid ett mail när biljetterna blir sända.

Har du inte mottagit biljetten med posten kan Eventim skriva ut en ny biljett utan merkostnad eller risk för dig som kund. Den nya biljetten får en ny streckkod och den gamla biljetten annulleras och blir således ogiltig.

För nyutskrift av biljetter som försvunnit med posten ska du vända dig till Eventim och be om en ny utskrift senast 30 dagar efter köpet. Om du väntar mer än 30 dagar betraktas biljetten som förlorad efter mottagandet och man måste då betala för en ny biljett.

Förlorar du din biljett efter mottagandet ska du betala en avgift för att få din biljett utskriven på nytt. Avgiften för en ny utskrift på en förlorad biljett är SEK 60: - i expeditionsavgift plus eventuell serviceavgift per biljett och hemleveransavgift.

När en nyutskrift har genomförts är det inte möjligt att ångra nyutskriften eftersom originalbiljetterna annullerats och inte längre kan användas.

Kundservice
+46 (0)771 130 150

Måndag - Torsdag: 10:00-17:00

Fredag: 10:00-15:30