Hjälp & Kontakt

Eventims FAQ-sektion svarar på ofta ställda frågor. Skriv frågan eller leta efter ett ämne här:

Fråga

Vad gör jag om eventet ställs in eller flyttas

Svar

Har ditt evenemang blivit flyttat kan du som regel använda samma biljett till det nya datumet. När ett evenemang blir flyttat, blir du kontaktad av Eventim eller arrangören. Detta sker per mail eller över telefon. Här blir du informerad om vad du ska göra samt vilka möjligheter som finns till återbetalning mm.

Händer det att ett arrangemang blir inställt förbehåller Eventim.se/Venuepoint AB sig till nedanstående generella riktlinjer. Det poängteras därför att det i förbindelse med inställda arrangemang och liknande kan förekomma andra villkor och riktlinjer.

Vid återbetalning av biljetter sker detta genom Venuepoint AB och det görs via överföring till ett bankkonto. Det är inte möjligt att få kontant återbetalning.

Biljetter återbetalas endast i de tillfällen ett evenemanget är inställt. Hur du får dina pengar tillbaka beror på hur du har köpt dina biljetter.

OBS! Avgifter och försäkringar i förbindelse med biljettköpet återbetalas inte vid flyttade eller inställda evenemang.

Har du köpt biljetter med ett betalkort via Eventim.se eller hos Eventims kundservice sker återbetalningen automatiskt inom 14 dagar.

Det kan dock ta upp till 28 bankdagar om du har använt MasterCard vid köpet. Pengarna blir insatta på det konto som tillhör det kort du använde för biljettköpet. Har du bytt bank eller fått ett nytt betalkort efter biljettköpet behöver du meddela detta till Eventims kundservice så vi kan återbetala pengarna till ditt nya konto.

Biljetter köpta hos ett ATG-ombud eller biljetter köpta med presentkort kontakta Eventims kundservice då vi behöver dina kontouppgifter för utbetalning av pengar.

Du kommer inte att motta ett e-mail när pengarna bli överförda.

Biljetter köpta direkt på spelstället eller i arrangörens egen biljettkassa:
Kontakta inköpsstället där du köpte din biljett.

Angående utgifter för resa, hotell eller andra kostnader i förbindelse med ett inställt eller flyttat evenemang:
Eventim hålls inte ansvarig för förlorade utgifter för resa, hotell eller andra kostnader som du haft i samband med ett ändrat/ inställt evenemang.

Uppkommer dessa omständigheter är det ditt ansvar att försäkra dig om att evenemanget genomförs som planerat innan du reser. Vi gör vårt yttersta för att informera om inställda evenemang och/eller datumändringar. Situationer där vi inte får kontakt med alla kunder kan emellertid uppkomma. Vi rekommenderar därför att du kontrollerar att evenemanget kommer att genomföras innan du reser.