Hjälp & Kontakt

Eventims FAQ-sektion svarar på ofta förkommande frågor. Ange fråga eller sökkriterier här:

Fråga

Jag inte har min biljett?

Svar

Har du inte mottagit din biljett med posten?

Har du förlorat den efter du har mottagit den?

Har din biljett blivit stulen?

Eventim kan skriva ut en ny biljett till dig. Den nya biljetten får en ny streckkod medan den gamla biljetten annulleras och därmed blir ogiltig.

För ny utskrift av biljetter som försvunnit i posten ska du vända dig till Eventim och be om en ny utskrift senast 30 dagar efter köpet. Om det passerat mer än 30 dagar betraktas biljetten som förlorad efter mottagandet och man måste betala en avgift för ny biljettutskrift. Avgiften för en ny utskrift på en bortkommen biljett är SEK 60: - i expeditionsavgift.

Har din biljett blivit stulen eller har du förlorat din biljett efter mottagandet tillkommer det en avgift för ny biljettutskrift. Avgiften för en ny utskrift på en bortkommen biljett är SEK 60: - i expeditionsavgift. Detta gäller inte mobilbiljetter. Det är gratis få sina mobilbiljetter utskrivna igen.

Om du har fått din biljett stulen kan du pröva att anmäla det till ditt försäkringsbolag. En del försäkringsbolag återbetalar för den nya biljetten.

Saknar du din biljett kontakta Eventims kundservice på tlf: 0771 651 000 Kundservice har öppet 10.00–17.00 måndag-fredag. Ha ditt ordernummer eller det telefonnummer du har beställt biljetterna med klart så kan vi på det enklaste hjälpa dig. Var också redo med ditt betalkort för enkel och snabb betjäning.

Har du förlorat biljetterna precis innan ett evenemang hinner vi inte alltid skicka dig nya biljetter. Ring därför till vår kundservice på tlf. 0771 651 000, så kan vi komma fram till en lösning. Till en del evenemang kan du hämta biljetterna på plats, innan evenemangets start. Detta ska dock avtalas innan evenemanget. Kom ihåg giltig legitimation om du hämtar biljetten personligt vid evenemanget och att det endast är köparen som kan hämta ut biljetterna. Har du problem utanför våra öppningstider kan du pröva att sök hjälp hos arrangören/arenan då de i de flesta fall kan hjälpa dig med en ny utskrift av biljetter.

Kundservice
+46 (0)771 130 150

Måndag - Torsdag: 10:00-17:00

Fredag: 10:00-15:30